منوی اصلی
مهندسی مکانیک و هوافضا
www.Aeros.ir
  • حسین اتحادی پنجشنبه 17 اسفند 1396 07:32 ب.ظ نظرات ()
    با سلام ، کلیه دانشجویان اینجانب جهت مشاهده تمارین روی درس مربوط به خودشان کلیک کنند :

    درس مکانیک سیالات

    درس ترمودینامیک

    درس آیرودینامیک 1

    درس آیرودینامیک 2

    درس مقدمه ای بر هوافضا

    درس انتقال حرارت
    آخرین ویرایش: پنجشنبه 17 اسفند 1396 07:36 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • حسین اتحادی چهارشنبه 2 اسفند 1396 08:20 ب.ظ نظرات ()
    موتورهای جت به چند دسته اساسی تقسیم می شوند: 
    • توربوفن Turbo Fan 
    • توربوجت Turbo Jet 
    • توربوپراپ Turbo Prop 
    • پالس جت Pulse Jet 
    • پرشر جت Pressure Jet 
    • رم جت Ram Jet 
    • سکرام جت Scram Jet 
    در حقیقت، تمام موتورهای جت که توربین دارند، نوع پیشرفته تری از همان موتورهای توریبن گازی هستند که در زمان های دورتر استفاده می شده است. از موتورهای توربین گازی بیشتر برای تولید برق نه تولید نیروی رانش استفاده می شود. موتورهای جت کلاً بر پایه ی موارد زیر کار می کنند: هوا از مدخل وارد موتور جت شده و سپس با چرخاندن توربین نیروی لازم را برای مکش هوا برای سیکل بعدی آماده کرده و خود از مخرج خارج می شود. در این حالت فشار و سرعت هوای خروجی، بدون در نظر گرفتن اصطکاک، با سرعت و فشار هوای ورودی برابر است. سیکل کاری موتورهای جت پیوسته است، این بدین معناست که هنگامی که هوا وارد کمپرسور می گردد، به سوی توربین عقب موتور رفته و آن را نیز همراه با خروج خود به حرکت در می آورد، یعنی نیروی لازم برای مکش در حقیقت به وسیله توربین انتهایی موتور تولید شده است و بدین گونه است که همزمان با ورود هوا به کمپرسور، توربین نیز به وسیله نیروی تولید شده توسط سیکل قبلی در حال چرخش است و نیروی آن صرف چرخاندن کمپرسور می شود. در این فرآیند، دوباره نیروی تولید شده توسط این سیکل به توربین داده شده و توربین نیروی لازم جهت ادامه کار را فراهم می آورد.


    موتور توربوفن با ضریب کنار گذر پایین F-119 پرات اند ویت

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 2 اسفند 1396 08:21 ب.ظ
    ارسال دیدگاه