منوی اصلی
مهندسی مکانیک و هوافضا
هر آنچه که یک مهندس بخواهد اینجا هست!
  • حسین اتحادی یکشنبه 28 شهریور 1395 02:48 ق.ظ نظرات ()

    شما میتوانید اشکال و انیمیشن های صدا دار و متحرکی که به صورت پیش فرض در PowerPoint وجود دارد  را به برنامه های که با PowerPoint می سازید اضافه کنید ، ولی این بعد از یک مدتی به خاطر محدود بودن انیمیشن ها تکراری و کسل کننده میشود.

    این مقاله که مربوط به چگونگی اضافه کردن انیمیشن بر روی نرم افزار PowerPoint 2007 هست.

    – انیمیشن های اصلی PowerPoint

    چهار اصطلاح از مدل های اصلی انیمیشن  PowerPoint

    1- Entry : مورد استفاده برای معرفی کردن انیمیشن ها

    2- Emphasis : مورد استفاده برای تاکید بر روی  عملیات موجود در حال حاضر

    3- Exit : چگونگی حرکت اشیا

    4- Motion Path : حرکت اشیا در یک مسیر مشخص

    حالا ما چند تا روش ساده معرفی میکنیم تا بتوانید انیمیشن به برنامه تان اضافه کنید.

    استفاده انیمیشن در نوشته یا شکل ها :

    TextAnimation

    اول از همه یک شیء را که می خواهید انیمیشن را روی آن قرار بدهید را حاضر کنید (که میتونه عکس ، نوشته ، شکل ، و.. باشه)

    به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

    آخرین ویرایش: یکشنبه 28 شهریور 1395 02:50 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • حسین اتحادی شنبه 27 شهریور 1395 05:15 ب.ظ نظرات ()

    در تهیه پاورپوینت باید موارد زیر رعایت شوند.

    وب ســـایـــت مهندســــی آب , http://www.watereng.org/ , watereng

    1- در اسلاید اول عنوان سمینار، نام درس، نام ارایه کننده، ایمیل و تاریخ ارایه، آورده شود.

    2- اسلاید فهرست مطالب: در این اسلاید فهرست مطالبی که بیان خواهد شد، ارایه شود. این فهرست معمولا بایستی دارای حداقل اسلایدها و چیدمان زیر باشد.
    2-1 مقدمه و تعریف صورت مسئله: در این اسلاید صورت مسئله تعریف می شود و مقدمه ای کوتاه با تاکید به اهمیت و کاربردی بودن موضوع مورد بحث، ارایه می شود.همچنین باید تعریف موضوع و مشکل با استفاده از شکلهای واضح و متنوع بیان شود.

    2-2 تاریخچه کارهای مرتبط: در این اسلاید تاریخچه کارها و تحقیقات مهم انجام شده مرتبط با موضوع به طور خلاصه و با استفاده از شکل و تصویر گویا بیان شود.
    2-3 نحوه مدلسازی و حل مسئله: در این بخش، فرضیات در نظر گرفته شده، شرایط مرزی و معادلات نهایی استخراج شده، و نحوه حل معادلات به روش عددی و همچنین نوع نرم افزار استفاده شده برای آن، بیان شود (به صورت کاملا خلاصه و صرفنظر از اثبات آنها).
    2-4 نحوه صحه گذاری حل عددی: نحوه صحه گذاری حل عددی انجام گرفته در مقاله های اصلی مورد بررسی، در این قسمت ارایه شود.
    2-5 ارایه نتایج و نمودارهای مهم: در این بخش لازم است که منتخبی از نتایج و نمودارهای مهم بیان شده در مقالات اصلی به صورت خلاصه بیان و ارایه شوند. همچنین لازم است که شکلها، نمودارها و نتایج ارایه شده مورد تحلیل و بحث قرار گیرند.
    2-6 بیان مهم ترین نوآوری انجام شده در خصوص موضوع مورد بحث
    2-7 جمع بندی و ارایه پیشنهادات جدید برای ادامه کار: در این اسلاید لازم است که حداقل سه پیشنهاد و ایده، برای ادامه کارها و تحقیقات مرتبط با موضوع، ارایه شود.
    2-8 مراجع اصلی: در این اسلاید لازم است که مقاله های اصلی مورد استفاده در پروژه درسی به صورت استاندارد ارایه شوند (حداقل سه مقاله اصلی مورد استفاده).
    3- در کلیه اسلایدها تا حد امکان از فونت های بولد و بزرگ (ترجیحا فونت بی نازنین) استفاده شود.
    4- لازم است که اسلایدها تا حد امکان خلاصه و گویا و به همراه شکل و یا تصویر باشد.
    5- ترجیحا در هر اسلاید یک نمودار و یا یک شکل ارایه شود.
    6- تا حد امکان از تصویر و شکلهای گویا در هر اسلاید برای بیان منظور استفاده شود.
    7- اسلایدها باید حتما دارای شماره صفحه باشند.
    8- تعدادی اسلاید در آخر پاورپوینت تهیه شود که در صورت نیاز برای توضیحات بیشتر و یا سوال حاضرین در جلسه، از آن استفاده شود.
    9- از فونت های استاندارد همانند بی نازنین و بی تیتر برای تهیه پاورپوینت استفاده شود و کلیه فونت هایی که برای تهیه پاورپوینت استفاده شده است به همراه آورده شود.
    10- حداکثر تعداد اسلایدها برای یک ارایه 15 دقیقه ای باید بین 20 الی 25 اسلاید باشد.
    11- فایل اصلی مقالات مورد استفاده و یا مراجع استفاده شده، برای توضیحات احتمالی بیشتر، در دسترس و همراه باشد.

    بدیهی است که نمره سمینار و پروژه درسی بر اساس جذابیت موضوع، نحوه ارایه و رعایت کلیه موارد فوق در نظر گرفته خواهد شد.

    وب ســـایـــت مهندســــی آب , http://www.watereng.org/ , waterengمنبع:

    عباس رهی
    دانشگاه شهید بهشتی، پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور
    دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی

    آخرین ویرایش: شنبه 27 شهریور 1395 05:18 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • حسین اتحادی یکشنبه 21 شهریور 1395 04:30 ب.ظ نظرات ()

    گر یک فایل متنی چندین صفحه‌ای را در اختیار داشته باشید، مطمئناً خیلی سخت است که به دنبال موضوعات و فهرست های مورد نظرتان در آن بگردید. اما در نرم‌افزار Word این امکان فراهم شده است تا با استفاده از Bookmark و Hyperlink، برای موضوعات سند خود یک فهرست ایجاد کنید تا بتوانید با کلیک روی آنها به محل مورد نظر بروید.

    به عنوان مثال شما در حال تایپ یک کتاب 200 صفحه‌ای در مورد نرم‌افزار آفیس هستید. حال این کتاب می‌تواند دارای موضوعاتی مثل آموزش اکسل،وورد،آتلوک،پاورپوینت و...باشد. اکنون شما می‌توانید در ابتدای سند خود، فهرستی را تهیه کنید تا مثلاً با کلیک روی «آموزش اکسل»، به صفحه مربوط به آن هدایت شوید.

    برای این کار ابتدا فهرست مورد نظر را ایجاد کنید. این فهرست میتواند خیلی ساده و فقط با قرار دادن اسم موضوعات در ابتدای سند باشد یا حرفه ای تر باشد (در مقالات قبلی به طور کامل درباره روش‌های ایجاد فهرست توضیح داده‌ایم) :

    پس از اینکه فهرست بندی انجام شد، به صفحه مربوط به اولین موضوع بروید. مثلاً اگر موضوع اول شما «آموزش word»است، به صفحه‌ای که این آموزش در آن درج شده است بروید و عنوان آن را در حالت انتخاب قرار دهید.

    تصویر1

     

    اکنون به تب insert رفته و روی Bookmark کلیک نمایید.

    به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

    آخرین ویرایش: یکشنبه 21 شهریور 1395 04:32 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • حسین اتحادی جمعه 19 شهریور 1395 01:51 ق.ظ نظرات ()

     مسوولان دانشگاه های برتر روسیه و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه اجرای فرصت های مطالعاتی دانشجویان دكتری و برگزاری دوره های تحصیلات تكمیلی مشترك به توافق نهایی رسیدند.
    به گزارش روابط عمومی؛ به نقل از ایرنا، مدیر اجرایی روابط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با روسیه و كشورهای مشترك المنافع  به دو سفر اخیر مسوولان این دانشگاه به روسیه اشاره كرد و گفت: یكی از این سفرها حدود دو ماه قبل و یكی هم هفته گذشته انجام شد كه نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.
    دانشکده هوافضا

    دكتر 'حسن كریمی' افزود: در راستای توسعه روابط علمی و دانشگاهی ایران و روسیه و به دنبال اولین نشست دانشگاه های تراز اول هر دو كشور در اكتبر ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به پشتوانه زیرساختهای مناسب و بنیه علمی و فناوری قوی، فعالیت جدی خود در مسیر تقویت همكاری های بین المللی با كشور روسیه را آغاز كرده است.
    وی در تشریح اهداف مورد نظر از گسترش ارتباطات علمی با كشور روسیه اظهار داشت: فراهم ساختن فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان دوره های دكتری ما در دانشگاه های تراز اول روسیه، یكی از اهداف ما از رایزنی های اخیر است كه خوشبختانه در زمینه فرصت مطالعاتی كوتاه مدت (حداكثر ۶ ماهه) در رشته های مهندسی هوافضا، مهندسی مواد و نانوتكنولوژی به توافق دست یافتیم.
    **اجرای دوره های تحصیلات تكمیلی مشترك صنعتی خواجه نصیر و دانشگاههای روسی از سال ۲۰۱۷ 
    دانشیار دانشكده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، توسعه دوره های مشترك تحصیلات تكمیلی با دانشگاه های مطرح روسیه را به عنوان دیگر هدف تبادلات علمی با این كشور معرفی كرد و گفت: براساس توافقات صورت گرفته، قرار است دوره های كارشناسی ارشد و دكتری مشترك بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و برخی دانشگاه های برتر روسیه راه اندازی شود كه ارائه درس های این دوره ها به زبان انگلیسی خواهد بود و دانشجویان چند ترم را در تهران و چند ترم را در مسكو خواهند گذراند.
    وی درباره نحوه صدور مدرك فارغ التحصیلان این دوره های مشترك نیز توضیح داد: برای فارغ التحصیلان این دوره ها، دو مدرك جداگانه از طرف دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و دانشگاه روسی صادر خواهد شد و پایان نامه نیز به صورت مشترك تعریف می شود و استادان مشاور و راهنمای ایرانی و روسی برای دانشجویان درنظر گرفته خواهد شد.
    كریمی تصریح كرد: راه اندازی این دوره های مشترك برای رشته های مهندسی هوافضا و مهندسی مواد قطعی شده است و با توجه به توافقات نهایی صورت گرفته، اولین دوره های تحصیلات تكمیلی مشترك میان دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه های روسیه، از سال ۲۰۱۷ میلادی عملیاتی خواهد شد.
    عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترك را از دیگر اهداف اصلی ارتباطات علمی بین المللی با كشور روسیه برشمرد و گفت: درصدد هستیم زمینه تعریف پروژه های تحقیقاتی مشترك مورد علاقه استادان ایرانی و خارجی را فراهم كنیم كه با توجه به وجود زمینه های مشترك علمی، نسبت به تحقق این امر خوشبین هستیم.
    وی ادامه داد: خروجی این پروژه ها می تواند به صورت مقالات علمی یا اختراعات مشترك ارائه شود و طرفین از منافع اشتراكی آن بهره مند شوند.
    كریمی نقش حمایت ها و ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شكوفایی به پروژه های تحقیقاتی مشترك پژوهشگران ایرانی و خارجی را بسیار ارزنده و امیدواركننده توصیف كرد.
    هستۀ اولیۀ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در قالب دانشكدۀ مخابرات در سال ۱۳۰۷ش در محل فعلی دانشكدۀ مهندسی برق دانشگاه ایجاد شد و اساسنامۀ آن در سال ۱۳۱۸ به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسید.
    دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ساختار فعلی، در سال ۱۳۵۹ و به دنبال تصویب ستاد انقلاب فرهنگی از ادغام ۹ مركز آموزش عالی با عنوان مجتمع فنی و مهندسی، بنیاد نهاده شد و سپس در سال ۱۳۶۲ نام آن به «دانشگاه فنی و مهندسی» تغییر یافت و تغییر نهایی نام دانشگاه به عنوان فعلی، به سال ۱۳۶۷ برمی گردد.
    این دانشگاه صنعتی هم اكنون با ۱۱ دانشكده مهندسی برق، مهندسی مكانیك، مهندسی عمران، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی نقشه برداری، مهندسی كامپیوتر، مهندسی و علم مواد، ریاضی، فیزیك، شیمی، ۵ قطب علمی، ۷۵ آزمایشگاه پژوهشی، ۶ گروه و مركز پژوهشی و ۵ پژوهشكده فعالیت می كند.
    دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طی سالهای گذشته با اجرای چندین دورۀ بین المللی مشترك در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری با برخی از دانشگاه ها در كشورهای انگلستان، فرانسه، هلند، آلمان و روسیه همكاری نزدیك داشته و در یك دورۀ كارشناسی هوافضا چند سال است فعالیتی مشترك با دانشگاه ماتی روسیه در پیش گرفته است.
    ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    آخرین ویرایش: جمعه 19 شهریور 1395 03:59 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 3 1 2 3